You'll never walk alone !2011/03/17 20:57

When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark.

At the end of the storm
There's a golden sky
And the sweet, silver song of a lark.

Walk on through the wind
Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown.

Walk on, walk on
with hope in your hearts
And you'll never walk alone
you'll never walk alone.

昨日のチャンピオンズリーグ、試合終了後にバイエルンの本拠地にYou'll never walk aloneの大合唱が流れました。
実は、この曲はサッカー界で言えばリバプールの持ち歌なので、バイエルンの本拠地のアリアンツ・アレーナで流れるのはいささか、というか、大変珍しい出来事、のはずです。
考えてみれば、この曲の歌詞は今の日本の状況に向けたメッセージとして受け止めると正にぴったりの内容です。

大嵐の中だけれど、きっと青空が待っているんだ、だから、頭を上げて歩いて行こう。
決して一人じゃないんだから!

そして、この曲は長友の前の所属のFC東京の持ち歌でもあり、味の素スタジアムでは毎試合、試合開始直前に流れているものです。
バイエルンも味なことをしてくれました。
メッセージをしっかりと受け止めて、頑張らなくちゃ。

ジオターゲティング